1. شناسايي كل منطقه تحت پوشش وتهيه كروكي و مشخص نمودن محدوده واحدهاي تابعه .
2 . تعيين تعداواحدهاي بهداشتي ودرماني درسطح شهرستان وارائه پيشنهادها در رابطه با اصلاح وتغييرات مورد نياز
3 . تأمين نيروي انساني مورد نياز .
4 .هماهنگي بين فعاليت هاي واحدهاي بهداشتي در تمامي سطوح ارائه خدمت شامل خانه هاي بهداشت ، مراكز بهداشتي درماني روستايي وشهري و پايگاه هاي بهداشت و هماهنگي واحدهاي فوق الذكر با واحدهاي مستقر در مركز بهداشت شهرستان وهمچنين بين واحدهاي ستادي.
5 .. شناسايي مشكلات و نارسايي هاي موجود در سيستم و پيشنهاد راه حل مناسب .
6 . توزيع واعزام نيروهاي طرح ، پيام آور ، قراردادي واستخدامي .
7 . نظارت بر نحوه خدمت كليه نيروهاي شاغل .
8. هماهنگي وهمكاري با مركز آموزش بهورزي در مراحل پذيرش بهورز ، آموزش و بكارگيري آنها
9 .. يافتن مكان مناسب جهت احداث واحد هاي بهداشتي درماني .
10 . پيگيري تامين زمين مناسب جهت احداث واحدهاي استيجاري و تعيين اولويت احداث .
11 . تأمين وتجهيز وسايل مورد نياز مراكز و پايگاههاي بهداشت وخانه هاي بهداشت .
12 . جلب مشاركت مردم در رابطه با احداث واهداء ساختمان واحدهاي بهداشتي ودرماني و پيگيري امور مربوط به خيرين .
13 . پيشنهاد جهت تشويق ، تذكر ، تغيير عنوان وبازنشستگي كاركنان .
14 . برگزاري مراسم روز بهورز .
15 . مسووليت اجراي برنامه طرح بيمه روستايي كه شامل :پذيرش ، گزينش ، وعقد قرارداد با نيروهاي پزشك وماما - آموزش اوليه و توجيه پزشكان و ماماها در بدو ورود به طرح - اموزش بهورزان ، پزشكان وساير پرسنل درگير در زمينه دستورالعمل هاي بيمه روستايي - بررسي شرايط موجود از نظر نيروي انساني پزشك خانواده و اعلام نياز به مركز بهداشت استان - نظارت بر نحوه ارائه خدمات بيمه روستايي در مراكز مجري - هماهنگي با اداره بيمه خدمات درماني در زمينه اجراي برنامه هاي طرح بيمه روستايي .
16. استفاده از برنامه نرم ابزاري IHNS و وارد نمودن اطلاعات پرسنلي ، تجهيزات و اطلاعات مربوط به واحدها و استخراج اطلاعات از اين برنامه در موارد نياز .
17 . پيگيري وبررسي شكايات مردمي عنوان شده در رابطه با واحدهاي تابعه و ارجاع به واحد مربوطه .
18 . اعزام تيم بازديد كارشناسي از مراكز بهداشتي درماني وروستايي و خانه هاي بهداشت ، جمع آوري گزارشات و ارسال پس خوراند به واحد پايش شده .
19. اجراي برنامه داوطلبين سلامت در سطح مراكز شهري و روستايي .
|